Nieuwe huisstijl luidt nieuwe koers Limburg Eaters in!

28 juli 2014

No Meta Box gallery field data found

De afgelopen maanden heeft de communicatie commissie niet stil gezeten en is er samen met een nieuwe partner een nieuwe huisstijl voor Limburg Eaters ontwikkeld. Die willen we vandaag aan jullie presenteren.

Waarom een nieuwe huisstijl?

De economische hoogtijdagen zijn voorbij en de hoofdsponsors, die het ijshockey in Geleen 13 jaar lang mogelijk hebben gemaakt, hebben een stap terug gedaan. Een vangnet voor een dergelijke stap was er niet. Er moet dus nieuw levensbloed in de club worden gepompt zonder daarbij de huidige sponsoren te vergeten. Vroeger waren een club-hart en affiniteit met de sport genoeg om potentiële sponsoren een topclub als de Eaters te steunen. Tegenwoordig moet een topsportorganisatie voor ondernemers meer te bieden hebben dan reclameborden langs het speelveld. Ondernemers hebben de hand op de knip en geven hun geld enkel uit als ze daar iets voor terugkrijgen. “Wat levert het mij als bedrijf op?” hoor je steeds meer.

Het bestuur wil daarom de Eaters business-club het interessante zakelijke platform laten zijn om het voor sponsoren aantrekkelijk te maken zich met de club te verbinden. Een professionele Limburgse zakelijke netwerkorganisatie zal ons daarbij gaan assisteren.

Verder heeft de club gretig gebruik gemaakt van de aangeboden hulp van het marketing- en communicatiebureau de Mannen van 80 (Mv80) Hun willen de Eaters-organisatie en met name de business-club goed in de markt gaan zetten. Zij zullen zich later deze week nog voorstellen als nieuwe partner.

Als eerste wapenfeit hebben Mv80 een concept geschreven voor een nieuwe huisstijl en een beeldmerk ontwikkeld, die de nieuwe zakelijke koers van de Eaters symboliseren. Het huidige Blue Devil beeldmerk bestond al jaren en was een sterk verouderde illustratie, die moeilijk te vermarkten was. Mv80 heeft daarom, in goed overleg met Michel Ruipers van i'M DESIGN, een nieuw logo ontwikkeld, dat na goedkeuring van het bestuur en directie nu symbool staat voor de nieuwe Eaters organisatie. Het heeft daarnaast een professionele uitstraling en is geschikt voor uitgebreide merchandising mogelijkheden. Er zijn naar Amerikaans model ook afgeleide secundaire en tertiair logo’s ontwikkeld, die de marketingmogelijkheden verder vergroten.

Het doet recht aan de traditionele waarden van het Geleense ijshockey. Geleen is echter te klein om continuïteit en het financiële draagvlak van de Eaters te genereren. Dat is sinds het vertrek van de voormalige hoofdsponsors onmiskenbaar gebleken.

Om tot uitdrukking te brengen dat de Eaters Limburgs enige eredivisie ijshockeyteam zijn zal er vanaf nu ook worden gespeeld onder de naam Limburg Eaters. Zo wordt het business-platform Eaters gepositioneerd en moet Limburgse ondernemingen prikkelen om hun bedrijf aan de club te binden. Door deze nieuwe weg in te slaan beoogt de club het ijshockey in Geleen en met name ook in Limburg een nieuwe impuls te geven.

Wij presenteren het nieuwe logo daarom vandaag met trots. Het is een schitterend ontwerp, dat de kracht en snelheid van het ijshockey verbeeldt, maar de Blue Devil als symbool van de Hell of the South in ere houdt als eerbetoon aan het rijke verleden van de club!

Het nieuwe logo:
logo-mailchimp

De komende week zal de website ook grondig worden vernieuwd en zullen we de nieuwe wedstrijdshirts bekend maken. Houd de website ook in de gaten voor meer nieuws over het team en de sponsorresultaten.

Hieronder enkele voorbeelden van het logo in actie!
IJSVLOER-2014-2015

Mock-up-Raamaffiches-2

Mock-up-Raamaffiches

Mock-up-Businesscards-2

dit artikel werd u aangeboden door:

© 1968 – 2023 Hosted by Movaworks | Developed by ISL Marketing & MDesign Web+Graphic Studio
Shopping cart0
There are no products in the cart!
Continue shopping
0
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram